New york

Ja så efter en lång väntan så for vi till det stora äpplet. Det kändes riktigt konstigt att flyga för jag fick känslan av att jag for hem haha..! Vi flög till La Guardia airport som ligger i Queens just bredvid Manhattan där hotellet ligger. Våran chafför plockade upp oss och tog oss till hotellet. Direkt vi kom dit så gick vi och la oss så att vi var så utvilade som möjligt inför morgondagen.
Lördag morgon vart en tidig morgon. Chaffören kom och plockade upp oss redan klockan 8 på morgonen. Vi for direkt till södra Manhattan mot våran båttur. Första stoppet var frihetsgudinnan. Jag har sett henne förut men aldrig gått på ön så det var riktigt coolt. Andra stoppet var Ellis Island, ön där alla invandrare från Europa passerade innan dom fick "flytta in" i Amerika. När vi kom tillbaka till land igen så for vi förbi Ground Zero lite fort, dock så bygger dom Freedom Tower så det var inte så mycket att se. Sen for vi och åt lunch på en pizzeria i Queens för att få lite skön New York känsla. Eftersom hotellet ligger mitt i Times Square så bodde vi väldigt centralt och kunde ta oss överallt otroligt lätt med våran chaffis, så det utnyttjade vi väldigt bra. Gick in på Hersey's och M&M chocolate world och handlade, fy vad mäktiga och överdrivna butikerna är!!
Allmän vandring på Times Square såklart, samt middag i China Town på något grymt ställe som hette DHJAMKEVRDS eller något.

Söndag morgon, det var bara upp och hoppa samma tid som lördagen. Iväg till FAO Schwartz som är en enorm leksaksbutik där många köper julklappar och liknande. Det fanns allt från lego till barbies till transformers till flygplan till Snickers som vägde ett kilo (det var en gigantisk, inte flera små i ett paket). Enormt var det i alla fall och efter att ha varit där en timme så är man väldigt väldigt less på julmusik samt skrikande barn och diverse ljud. In i bilen igen, så stack vi till Empire State Building. Perfekt dag måste jag säga. Solig och fin dag i New York, övervakad från 102de våningen. Träffade några svenskar där uppe som jobbade för Volvo här i USA och var på en liten semester. Det var konstigt om något, första svenskarna sen Augusti haha. Stack iväg direkt efter det till Little Italy för att käka lunch. Jag må säga att maten där är vrålgod. Efter en grymt god lunch och lite snack vid matbordet så for vi till hotellet för att vila (det var så det var tänkt i alla fall). När vi kommit fram till hotellet så lämnade vi sakerna och kom sedan fram till att vi borde gå och kolla lite kläder och sånt. Så några av oss stack iväg till Saks Fifth Avenue för att hitta något propert att ha på sig för kvällens broadway föreställning. Efter två timmar så var vi klara med shoppingen och skyndade oss tillbaka till hotellet för att byta om och göra oss klara för att sticka iväg. Jag har alltid varit lite skeptisk med broadway, även om jag inte sett det innan. Jag kan då säga att broadway är riktigt coolt och skulle absolut vilja gå igen på någon annan. Istället för att gå ut och äta den kvällen så drog vi in på hotellet och beställde lite room service och njöt av våran utsikt över hela Times Square.

Måndag morgon var en trist dag med tanke på att vi var tvugna att lämna NYC för att flyga hem mot Texas igen, fast samtidigt så var det skönt att få komma hem till lugnet på landet. Måndag morgon var jag riktigt sliten efter en lång helg utan sömn. Nästa vecka är sista veckan innan thanksgiving då vi har en veckas lov, vilket bli första lovet sen skolan började. VÄLFÖRKÄNT.
Jag med Manhattan i bakgrunden.
Från Empire State Building!